Jouw boek in de media
Wil jij met je boek in de media komen? Dan is het van belang om je boek goed te timen. Media werken namelijk met de actualiteit. Eigenlijk is het niet eens zo heel moeilijk om dat voor elkaar te krijgen. Iedere dag ontstaan er nieuwe discussies die op het thema van jouw boek kunnen slaan en daar kun je dan in het aanbieden van jouw verhaal naar verwijzen.
Daarnaast zijn er ontzettend veel themadagen in een jaar en ook is er meestal wel iets te bedenken voor het jaar waarin je het boek uit wil brengen. 2013 was bijvoorbeeld voor Amsterdam het jaar van de Grachten omdat de grachtengordel 400 jaar bestond.
Met een beetje fantasie is de link tussen jouw boek en de actualiteit zo gelegd!
Voor wat hulp vind je hier de Issuekalender, speciaal voor dit soort momenten. De mensen van organisatie De Issuemakers hebben alle themadagen, weken en maanden van het jaar in een handig overzicht gezet.
Vind je het alsnog lastig om een link met de actualiteit te bedenken? Laat hieronder je e-mailadres achter en ik denk persoonlijk met je mee!